Balící hlášky do práce: S těmito budete hvězdou kolektivu
Balení s humorem: Proč tolik táhne?
Vtip, ten umí rozpustit ledy rychleji než horká čokoláda na slunci. A přesně proto si s ním rádi hrají i marketéři a designéři. Vtipné hlášky na obalech už dávno nejsou jen výsadou pivních značek. Naopak, čím dál tím víc se s nimi setkáváme u produktů denní potřeby, jako je káva, těstoviny nebo i toaletní papír. Proč? Protože to zkrátka funguje! Vtipný obal upoutá pozornost v regálu plném tuctových konkurentů. Zákazník se zasměje, a co je hlavní, zapamatuje si ho. A o to jde především – vtlouct se do paměti a vzbudit pozitivní emoce. Humor na obalech ale není jen o vtipných hláškách. Kreativitě se meze nekladou, a tak se setkáváme s vtipnými ilustracemi, netradičními tvary obalů nebo hravými názvy produktů. Důležité je, aby humor ladil s cílovou skupinou a celkovým vyzněním značky. Co funguje u energetických nápojů pro mladé, nemusí nutně zabrat u biopotravin pro rodiny s dětmi.
Hlášky, které nikdy nezklamou
Balení holek v baru může být někdy jako chození po tenkém ledě. Naštěstí existuje pár hlášek, které nikdy nezklamou a vždycky rozesmějí. "Nebolelo to?" zeptáte se s účastí v hlase. Ona nechápavě zamrká: "Co?" A vy s úsměvem dodáte: "Když jsi spadla z nebe, anděli." Dobře, možná je to trochu otřepané, ale funguje to!
A co takhle vsadit na humor? "Promiň, máš na sobě magnet? Protože mě k tobě něco hrozně táhne." Nebo zkuste něco originálnějšího: "Věřím v lásku na první pohled. Nešla bys odejít a zkusit to znovu?"
Důležité je nebýt trapný a vlezlý. Udržujte oční kontakt, usmívejte se a hlavně – buďte sami sebou. Pokud to nepůjde s humorem, zkuste to upřímností. "Ahoj, musím ti říct, že máš krásný úsměv." Někdy je jednoduchost tou nejlepší volbou.
Kreativita vítězí: Originální nápady
Balení dárků už dávno není jen o fádním balení do lesklého papíru. Vtipné hlášky a originální nápady dokáží z obyčejného dárku vykouzlit nezapomenutelný zážitek. Zapomeňte na nudné věty typu "Všechno nejlepší" a zkuste to letos jinak! Co takhle vtipně okomentovat obsah balíčku? Pro milovníky kávy se nabízí hláška "Ať ti to ráno myslí i bez instrukcí" nebo "Na startování ospalých motorů". Pro mlsouny zase "Pozor, vysoce návykové!" anebo "Pro případ, že by tě honila mlsná". Fanoušky filmů potěšíte hláškou "Připrav popcorn, začínáme!" a pro vášnivé čtenáře se hodí "Dobrodružství schované v každém řádku". Nebojte se experimentovat a přidat i vlastní vtipný komentář, který se váže k obdarovanému nebo k vašemu společnému zážitku. Osobní přístup zaručeně potěší!
Kategorie | Příklad balící hlášky | Úspěšnost (odhad) |
---|---|---|
Vtipné | „Nevěděl jsem, že se andělé smí procházet po zemi.“ | Nízká (10%) |
Originální | „Nevěřím na lásku na první pohled, ale u tebe udělám výjimku.“ | Střední (30%) |
Komplimenty | „Máš nádherné oči.“ | Vysoká (60%) |
Pozor na faux pas: Co nedělat
Balení holek i kluků je umění samo o sobě a ne vždycky se to povede na první dobrou. Někdy stačí málo a z nadějného flirtu se stane trapas, na který budete chtít co nejrychleji zapomenout. Abyste se vyhnuli faux pas, máme pro vás pár tipů, co raději nedělat, když se snažíte někoho okouzlit.
Zaprvé, zapomeňte na ohrané fráze typu "Nebolelo to? Když jsi spadla z nebe, andílku?". Tyhle hlášky už slyšel každý stokrát a vy budete působit neoriginálně a možná i trochu trapně. Místo toho se snažte být sami sebou a vést přirozenou konverzaci.
Dále si dejte pozor na nevhodné vtipy. Co vám s kamarády u piva přijde vtipné, může na někoho, koho sotva znáte, působit urážlivě nebo nevhodně. Vyhněte se dvojsmyslům, černému humoru a vtipům na něčí adresu.
Taky není dobrý nápad přehánět to s komplimenty. Jedna věc je pochválit někomu úsměv nebo outfit, ale zahlcovat někoho komplimenty od hlavy až k patě může působit neupřímně a až vtíravě.
A v neposlední řadě, buďte ohleduplní a respektujte, když o vás někdo nejeví zájem. Ne každý flirtování ocení a je důležité to respektovat. Pokud někdo nereaguje na vaše pokusy o sblížení, netlačte na pilu a respektujte jeho rozhodnutí.
Tady to zabalíme, ať to stihneme rozbalit ještě dnes večer!
Zdeněk Dvořáček
Inspirace z praxe: Úspěšné příklady
Vtipné hlášky na krabicích a balících dokáží rozzářit den i tomu nejnaštvanějšímu pošťákovi. A co teprve zákazníkovi, který netrpělivě vyhlíží svůj balíček! Vtip a originalita se vyplácí – spokojený zákazník se rád vrátí a o svůj zážitek se podělí s přáteli. Vzpomeňte na legendární hlášku "Pozor, křehké jako mužské ego!" na krabicích s kosmetikou. Nebo na vtipné samolepky s nápisy jako "Otevíráš na vlastní nebezpečí, uvnitř se skrývá pecka!" a "Varování: Obsah může způsobit závislost na nakupování!". Takové drobnosti dokáží budovat značku a odlišit vás od konkurence.
Nebojte se experimentovat a zapojit fantazii. Zkuste personalizované vzkazy, tematické hlášky k svátkům nebo vtipné ilustrace. Důležité je, aby hlášky ladily s vaší cílovou skupinou a celkovým stylem značky. A nezapomeňte, že v jednoduchosti je krása – někdy stačí i krátká, ale výstižná hláška, která zákazníka pobaví.
Zapojte zákazníky: Soutěže a hry
Balení dárků nemusí být jen nutnou povinností, ale i příležitostí k zábavě a kreativitě. Zapojte své zákazníky a rozjeďte soutěž o nejvtipnější balící hlášku! Stačí, když k objednávce přidají vlastní text na visačku. Od „Pozor, křehké! Obsah neodolatelný!“ po „Otevírat s úsměvem (a sklenkou vína po ruce)“ – fantazii se meze nekladou.
Nebo co takhle soutěž o nejvtipnější fotku zabaleného dárku? Zákazníci se můžou vyřádit s netradičními materiály, humornými detaily a vtipnými aranžmá. Sdílejte fotky na sociálních sítích a nechte o vítězi rozhodnout publikum.
Hry a soutěže s balícími hláškami a vtipnými momenty nejenže pobaví, ale také posílí vztah se zákazníky. Získáte tak cenný uživatelský obsah a zviditelníte svou značku.
Balení jako marketingový nástroj
Balení už dávno není jen o ochraně produktu. Vtipné hlášky a kreativní texty na obalech se stávají trendem, jak zaujmout zákazníka a odlišit se od konkurence. Vtipně pojaté balení s originální hláškou dokáže vyvolat úsměv na tváři a z obyčejného nákupu udělat zábavný zážitek. Zákazníci si pak daný produkt lépe zapamatují a je větší pravděpodobnost, že se k němu v obchodě znovu vrátí. Firmy si uvědomují potenciál vtipných balicích hlášek a nebojí se je používat ve svůj prospěch. Vtipné hlášky se objevují na obalech nejrůznějších produktů, od potravin přes kosmetiku až po elektroniku. Kreativita nezná mezí a firmy se předhánějí v originalitě a vtipu. Některé hlášky jsou založené na slovních hříčkách, jiné zase na nadsázce a ironii. Důležité je, aby hláška byla vtipná, zapamatovatelná a zároveň relevantní k danému produktu. Vtipné balicí hlášky jsou skvělým příkladem toho, jak lze marketing dělat zábavnou a nenucenou formou. Zákazníci ocení, když se s nimi značky baví a nebojí se jít s dobou.
Publikováno: 01. 09. 2024
Kategorie: práce